Ervaringsverhalen

Hieronder een aantal reacties van mensen die de matrixmethode bij mij hebben gevolgd.



reactie 15

Hoi Mirjam,

Mijn zoon is geslaagd! Hij is natuurlijk super blij en zegt dat hij wist dat het goed zat, zegt hij nu achteraf. Hij heeft nu gemiddeld een 6, dan heeft hij het pittig opgekrikt want hij stond er niet best voor. Maar goed maakt niet uit hij is geslaagd en dat is het aller belangrijkste voor hem. Dit moet een enorme boost geven naar het theorie-examen voor volgende week.Ook jij bedankt voor jou bijdrage, dat weet ik zeker dat het geholpen heeft fantastisch gewoon.

Een zeer trotse vader, moeder, en zusje.

 
reactie 14

Hoi Mirjam

Voor dat onze zoon bij jou kwam had hij heel veel boze buien (ook met medicatie) en was erg druk (zonder medicatie).Hij had heel veel moeite met concentreren op school en kreeg regelmatig een time-out en had last van de kinderen in de klas en regelmatig ruzie.Thuis maakte hij ook veel ruzie met zijn broer en zocht hem constant op.Ook opstaan en aankleden was een ramp er gebeurde van alles behalve wat er moest gebeuren.Na een paar weken gaat het een stuk beter met hem. Hij heeft minder last van boze buien en als hij ze wel heeft duren ze maar heel even doordat hij zijn oefeningen doet.Hij is ook minder druk en kan beter met hem praten doordat ik geleerd heb hoe ik hem moet bereiken en wat ik wel en niet moet zeggen.Op school gaat het ook beter. Hij kan zich beter concentreren en heeft bijna geen ruzie meer gehad met kinderen in zijn klas.Met opstaan en aankleden is hij een kwartier eerder mee klaar. Dus dat heeft ook geholpen.Het slapen gaat nu ook perfect. Na ons ritueel horen we hem niet meer en komt ook zijn bed niet meer uit en slaapt heerlijk door tot 7 uur. Mijn zoon en ik hebben de sessies als heel prettig ervaren en we hebben er heel veel van geleerd en hij werd er heel rustig en ontspannen van.

Groetjes van Tanja

 
reactie 13

Voordat mijn dochter  begon bij Mirjam had zij een heel negatief zelfbeeld, was o.a. bang in het donker en had negatieve gedachten. Ik (de moeder) heb hulp gevraagd bij het veranderen van haar negatieve beeld in een reëel beeld en hoe wij haar daarbij kunnen helpen. Ook hebben wij gevraagd hoe wij het beste met haar konden communiceren zonder dat wij onze grenzen, normen en waarden uit het oog zouden verliezen en zonder dat onze dochter haar negatieve zelfbeeld weer gevoed zou worden.

Mijn dochter en ik zijn 3 x bij Mirjam geweest. We voelden ons meteen op ons gemak. De ongedwongen sfeer en de vriendelijke ontvangst.

Mirjam heeft verschillende oefeningen met onze dochter gedaan en ons diverse handvatten gegeven. Ik moet zeggen dat ik super blij ben en mijn partner ook.

Onze dochter heeft heel veel aan de slaaptips. Het geeft haar rust. De oefeningen die we gedaan hebben om haar in haar eigen kracht te zetten heeft haar goed geholpen, deze kan ze ook zelf doen.

Ze is al zover veranderd dat ze alleen naar boven gaat, van zich afbijt. Als wij thuis met elkaar communiceren is ze nog wel eens bokkig maar het is ook weer zo over. Ze slaapt goed en durft ook nu spinnen zelf te pakken. Ze heeft nog steeds wel liever dat ik de grote doe, maar ze blijft nu rustig als ze er een ontdekt.

Ze heeft het ook aan gedurfd een redelijk belangrijke rol in de eindmusical te spelen en ze heeft het echt super goed gedaan. Ben super trots op haar. Er is meer rust in haar en ze groeit in haar vertrouwen in  haar zelf.


Bedankt Mirjam!

 
reactie 11

 

Onze zoon van elf jaar had negatieve emotionele buien waarbij ik (zijn moeder) soms 2 uur bij hem op bed zat voordat er eindelijk uitkwam wat hem dwars zat. Dit begon in groep 6 en ging gepaard met een regelmatig geuite doodswens. Vaak vond dit zijn oorsprong in onrecht of pestgedrag van en door medeklasgenoten. Ik heb hem gevraagd of hij zelf gepest werd, volgens onze zoon was dit niet het geval. Ooit kwam hij in tranen thuis toen een ander kind, geen vriend van hem, gepest was. Omdat dit hem zo aangreep twijfelde ik of hij zelf, echt niet gepest werd. Navraag bij andere ouders en leerlingen bleek het zo te zijn zoals hij al had aangegeven: Onze zoon werd niet gepest.

Ik wilde geen stempel op mijn kind drukken en hield mijn kind zelf goed in de gaten. Toch zit hij hele dagen op school en de situatie was te serieus en risicovol dat we uiteindelijk toch hebben besloten om de leerkracht erbij te betrekken zodat er extra aandacht/controle voor hem zou zijn en begrip. De leerkracht schrok en keek er erg van op, niets van gemerkt in de klas, hij doet zijn werk goed en is erg sociaal. Ik gaf aan dat hij last heeft van onrecht en pestgedrag bij anderen. Op mijn verzoek zou dit gesprek tussen ons blijven omdat ik geen etiket wilde plakken op mijn kind. Hier heeft de leerkracht zich niet aangehouden, maar dat begrijp ik wel. Dit was te groot om als jonge leerkracht alleen op te pakken. Er is een gesprek geweest met  een intern begeleider en aan de hand daarvan is onze zoon goed in de gaten gehouden. Groep 7 ging prima, groep 8 kwamen de buien weer terug (vaak na pest incidenten bij klasgenoten).

Ik haalde boeken in huis over autisme, zag herkenning maar op veel punten ook weer niet. Op school werd bij de NIO bespreking in groep 8 aangegeven dat onze zoon tegen hoogbegaafdheid aan zat, dat hoorden wij voor het eerst. Wij zelf herkenden dit niet zo. Achteraf denk ik dat dit is gezegd om ons als ouders ervan te overtuigen dat onze zoon ruimschoots op VWO niveau zit en dat hij dit nodig zou hebben om voldoende uitgedaagd te worden. Ik had hier vooraf namelijk een vraag over gesteld want ik wil niet dat mijn kind continu op zijn tenen zou moeten lopen, er moet voldoende ‘lucht’ zijn om vrienden te ontmoeten, een sport te beoefenen, naar buiten te kunnen en muziek te luisteren/maken.

In gesprek met een andere ouder kwamen we op het onderwerp de Matrix-methode. Verteld werd dat bij deze methode onder andere het hoofd werd leeggemaakt en dat informatie vervolgens geordend werd in het hoofd. Buitenstaanders merkten duidelijk het verschil bij haar kind, al na enkele sessies. Onze zoon zat bij dat gesprek en was druk bezig met zijn tablet. Dat kleine potjes grote oren hebben, bleek later in de auto. “Mam, dat wat hij heeft gedaan, dat van je hoofd leeg maken, dat wil ik ook!”. Verrast en opgelucht dat we een stap konden zetten en daarbij heel belangrijk dat het van hemzelf uitging, heb ik thuis eerst gegoogeld wat het inhield. Wat mij vooral aansprak was dat problemen vaak in 3 sessies kunnen worden getackeld en dat er geen wachttijden zijn.

Ik heb contact opgenomen met Mirjam en onze situatie voorgelegd. Het rijtje dat op de site stond vermeld, waarbij goede resultaten geboekt werden, waren voor ons niet van toepassing. Ik liet het aan haar om aan te geven of zij ons kon helpen. Zij gaf aan dat ze ons kon helpen. Bij het inplannen van een eerste afspraak gaf ik aan dat hij komende week cito toetsen zou hebben en dat we dan beter de week er na konden afspreken. “Ooh maar als hij komende week Cito toetsen heeft, wil ik hem graag voor die tijd 2x zien zodat hij met een rustig hoofd aan de Cito kan beginnen”. En zo zaten wij diezelfde middag bij Mirjam, onder schooltijd dat wel. We wisten niet goed wat we moesten verwachten, we zouden het wel merken. “Misschien is ze wel een soort tovenaar”, aldus mijn zoon.

Mirjam dacht aan high sensitive en daarin zag ik wel herkenning. Gevoelig zijn voor prikkels, niet van grote groepen houden dan de ruimte opzoeken/alleen willen zijn. Onze zoon was na de eerste afspraak heel enthousiast en gaf aan zich meteen beter te voelen, rustiger en blijer. Op dat moment dacht ik nog dat het ook een soort placebo effect kon zijn, maar dat deed er niet toe, hij voelde zich beter. Na een paar sessies merkte ik aan mijn kind dat hij zich werkelijk beter voelde. Hij gaf zelf aan dat zijn hoofd rustiger was en ik heb het idee dat hij middelen heeft gekregen en gebruikt om beter om te kunnen gaan met bepaalde situaties. Ik ben heel blij dat we deze stap gezet hebben! Over een half jaar zit hij op de middelbare school en komt er genoeg op hem af waar hij nu beter mee kan omgaan. Mocht er iets zijn waar we samen niet uit komen, dan weten we Mirjam te vinden.

Groeten van een ouder die blij is deze stap te hebben genomen.

N.B. Mirjam is geen tovenaar, verre van zweverig. Zij is een vrouw die met beide benen op de grond staat en je het gevoel geeft alsof je haar al jaren kent. Zeer prettig in de omgang. Je wordt ontvangen in een huiselijke setting, gewoon aan de keukentafel, waar goede gesprekken plaatsvinden.

 
reactie 12

Onze zoon was dit jaar weer begonnen op school met een nieuwe juf.

De juf zag meteen al dat het met hem anders ging dan met andere kinderen. 
Vaak zag hij het nut niet in om te starten met zijn rekenen en taal. Ook was
het altijd een chaos op zijn tafel en in zijn laatjes. Ze wilde graag dat
hierin verandering kwam en deed hier ook haar best voor, terwijl ik
als moeder zei, “Pas op, hij bouwt op deze manier een muurtje om zich heen en
jij bent degene die daar niet meer binnen komt”. “Ja, maar ik weet wat ik doe” zei de juf. Ze
deed het ook inderdaad rustig aan, en pakte niet meer dan een of twee dingen per
dag aan.Als ze bij hem zat werkte hij, liep ze even 10 minuten weg,
- er zitten immers ook nog meer kinderen in de klas - dan had hij in die 10
minuten niets gedaan. Na een aantal weken wilde ze hem gaan bespreken
in het zorgteam. Het zorgteam besloot dat hij ergotherapie moest gaan doen,
maar wat ze precies wilde aanpakken bij die therapie, was mij niet helemaal duidelijk. 
Mijn gevoel zei iets heel anders. Ik vind de juf heel goed hoor, ze kan goed met kinderen omgaan. 
Ook onze huisarts, die meteen was ingeschakeld en bevestigde mij dat.
Ik stemde wel toe, maar gaf aan dat ik ooit, via via wel eens van de matrix methode gehoord,
en dat leek volgens mij gevoelsmatig beter. Misschien kan eventueel na
de matrix methode, (die overigens vaak maar 3 sessies duurt) naar iets anders gekeken
worden.Daar ben ik in ieder geval wijzer geworden van wat wel of niet te doen
met onze zoon. Zo maakten we een afspraak en Mirjam kwam bij ons thuis. Wat overigens
prettig was, maar toch weer onrustig, want net belde er een moeder die dacht dat
haar zoon onze zoon pestte. Daar was helemaal geen sprake van. Zij wilde haar
excuses aanbieden ook al was dat niet nodig. Dat maakte het allemaal wel wat complexer.
Mirjam was heel duidelijk in haar verhaal. Ze kon ons kind heel duidelijk maken
over de dingen waar hij in de klas tegen aan liep. Na de eerste sessies was het
zelfs de stagiaire in de klas opgevallen: “Hé, wat is er met hem gebeurd? Van
een stil kind naar een gezellig kletsend kind”.We hebben in de drie sessies veel meegekregen.

Opvallende dingen ook, die ik nooit gedacht zou hebben. 
Waarschijnlijk heeft onze zoon dyslexie, maar het alfabet zegt hij nu wel helemaal op. 
Ook kregen we veel tips mee die we thuis konden toepassen, na verloop van tijd gaf onze zoon
aan dat dat niet meer nodig was. Ook vertelde Mirjam dat onze zoon veel meer wacht
op een commando van de juf, dus bijvoorbeeld zijn lade pas opruimt als de juf dat
zegt. Hij vereist gewoon een directere aanpak.Het gaat nu heel goed met hem op school. 
Het probleem is alleen nog dat hij wel een opstart probleem nog heeft 's morgens. 
Misschien heeft Mirjam daar ook nog een oplossing voor!

 
Reactie 10

Hoi Mirjam,

ik zou nog even in ongeveer in 10 zinnen laten weten wat ik van de methode vond ten opzichte van mijn zoon.
Ik ben er wat laat mee maar ik wilde dit afgelopen weekend even afwachten want dat was voor hem een heel spannend weekend.
Wij waren (pa en ma) 2 hele dagen weg met overnachting. Hij was een heel bang jongetje wat overal tig keer een bevestiging voor moest hebben over hoe en wat. Hij was heel bang om iets verkeerd te zeggen of te doen.Door middel van alles te tekenen over wat er komt en gaat gebeuren gaat het stukje bij beetje beter. Het is wel heel belangrijk om geen puntje over te slaan met de tekeningetjes want anders is hij toch nog in de war.
Het afgelopen weekend had ik alles uitgetekend en dat wij terugkwamen had hij steeds een tekening doorgekrast wat dan voorbij was.
Mijn vader (op dat moment de oppas in het weekend) heeft gezegd dat het nu opmerkelijk goed ging met hem. Hij heeft niet steeds gevraagd wanneer wij terugkwamen en dat was hiervoor echt wel het geval.Nog steeds af en toe heeft hij moeite met afscheid nemen maar ik hou mij vast aan het afgesproken ritueel en zo worden die moeilijke momenten voor hem steeds minder. Voor hem is dit een hele mooie manier om onbezorgd door zijn jonge leventje te gaan. Ik ben heel blij dat ik nu ook een beetje weet hoe ik er zelf mee om moet gaan. Ben blij dat ik na 3 keertjes Wognum zover ben gekomen met hem. Heel erg bedankt daarvoor en als er weer probleempjes zijn met hem hoop ik weer even langs te mogen komen maar we gaan er vanuit dat dat nu niet meer hoeft.
Vriendelijke groetjes uit Volendam.
 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende > Einde >>

Pagina 4 van 6